2022/23
SENSOLEKTURY - KREATYWNIE O LITERATURZE
innowacja z zakresu języka polskiego
cel główny:
Rozbudzanie kreatywności i zainteresowania literaturą poprzez zaprezentowanie korzyści płynących z wykorzystania nowatorskich metod i form pracy podczas omawiania lektur. Mają one aktywizować uczniów i angażować ich do poznawania treści utworów za pomocą wszystkich zmysłów.prowadząca: Martyna Makowska-Kozieł
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klas: 4b, 8b, 8c.
TWÓRCZA MATEMATYKA
innowacja z zakresu matematyki
cel główny:
Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych ucznia, rozwijanie uzdolnień ucznia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Przekazanie uczniom konkretnej wiedzy matematycznej poprzez ich aktywizację i dostrzeganie swojej wartości. Wdrożenie tej innowacji ma służyć rozwijaniu logicznego myślenia poprzez gry i zabawy matematyczne, ale takie, które uczniowie sami stworzą. Dzięki temu będą uczestniczyli w procesie dydaktycznym.prowadząca: Paulina Grabiec-Stawowiak
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klasy 6b biorący udział z zajęciach kółka matematycznego.
ENGLISH IS FUN
innowacja z zakresu języka angielskiego
cel główny:
Promowanie języka angielskiego wśród dzieci, doskonalenie umiejętności językowych (mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem), poszerzenie znajomości słownictwa; rozwijanie w uczniach postawy otwartości, ciekawości i tolerancji wobec innych kultur.prowadząca: Anna Radičević
realizacja: październik 2022 - kwiecień 2023
W innowacji biorą udział uczniowie klas: 1a, 1b,1c,1d.
MALI ODKRYWCY
innowacja z zakresu edukacji wczesnoszkolnej - przyrodniczej
cel główny: uczniowie wykonują eksperymenty chemiczne, fizyczne i pryrodnicze, uczą się obserwacji i wyciągania wniosków
prowadząca: Emilia Paszko
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klasy 1b.
PROGRAMOWANIE Z LEGO EDUCATION WEDO 2.0 ROBOTYKAinnowacja z zakresu edukacji informatycznej i matematycznej
cel główny: wyposażenie uczniów w adekwatne umiejętności cyfrowe mające zapobiec ich cyfrowemu wykluczeniu, kształtowanie umiejętności miękkich takich jak: umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania, dekompozycji i rozwiązywania problemów zbiorczo zwane myśleniem komputacyjnym, kształtowanie kompetencji matematycznych, przyrodniczych oraz w zakresie technologii i inżynierii (STEAM)
prowadząca: Katarzyna Gontarz
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klas Ic.
PROGRAMOWANIE Z LEGO
innowacja z zakresu edukacji informatycznej i matematycznej
cel główny:
Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
prowadząca: Ilona Ochojna
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klas Id.
PROGRAMOWANIE Z LEGO SPIKE ESSENTIAL - ROBOTYKA
cel główny: Rozwój umiejętności myślenia komputacyjnego, w tym tworzenia i modyfikowania sekwencji, testowania, debugowania i używania pętli. Badanie pojęć naukowych: energii, przekazywania energii i zderzeń. Poznawanie procesu projektowania inżynieryjnego, w tym definiowanie problemu, przeprowadzanie burzy mózgów w poszukiwaniu rozwiązania oraz testowanie i udoskonalanie prototypów.
prowadząca: Katarzyna Gontarz
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klasa III c.KODOWANIE I PROGRAMOWANIE Z PHOTONEM - Certyfikowana ścieżka rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych - ROBOTYKA
cel główny: umiejętność kodowania, zapoznanie się z czterema interfejsami robota - photona, Wdrażanie języka programowania Scratch
prowadząca: Katarzyna Gontarz
realizacja: rok szkolny 2022/23
W innowacji biorą udział uczniowie klasa II c.BAJKI UCZĄ, BAJKI BAWIĄ, BAJKI HUMOR CI POPRAWIĄ
innowacja z zakresu edukacji polonistycznej
cel główny: promowanie wśród dzieci nawyku czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka
prowadząca: Marta Bażela
realizacja: 1 marca 2021 - 31 maja 2023
W innowacji biorą udział uczniowie klasy 2A.