• 2022/23

        • SENSOLEKTURY - KREATYWNIE O LITERATURZE

          innowacja z zakresu języka polskiego

          cel główny:
          Rozbudzanie kreatywności i zainteresowania literaturą poprzez zaprezentowanie korzyści płynących z wykorzystania nowatorskich metod i form pracy podczas omawiania lektur. Mają one aktywizować uczniów i angażować ich do poznawania treści utworów za pomocą wszystkich zmysłów.

          prowadząca: Martyna Makowska-Kozieł

          realizacja: rok szkolny 2022/23

          W innowacji biorą udział uczniowie klas: 4b, 8b, 8c.

           

          TWÓRCZA MATEMATYKA

          innowacja z zakresu matematyki

          cel główny:
          Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych ucznia, rozwijanie uzdolnień ucznia, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
          Przekazanie uczniom konkretnej wiedzy matematycznej poprzez ich aktywizację i dostrzeganie swojej wartości. Wdrożenie tej innowacji ma służyć rozwijaniu logicznego myślenia poprzez gry i zabawy matematyczne, ale takie, które uczniowie sami stworzą. Dzięki temu będą uczestniczyli w procesie dydaktycznym.

          prowadząca: Paulina Grabiec-Stawowiak

          realizacja: rok szkolny 2022/23

          W innowacji biorą udział uczniowie klasy 6b biorący udział z zajęciach kółka matematycznego.

           

          ENGLISH IS FUN

          innowacja z zakresu języka angielskiego

          cel główny:
          Promowanie języka angielskiego wśród dzieci, doskonalenie umiejętności językowych (mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem), poszerzenie znajomości słownictwa; rozwijanie w uczniach postawy otwartości, ciekawości i tolerancji wobec innych kultur.

          prowadząca: Anna Radičević

          realizacja: październik 2022 - kwiecień 2023

          W innowacji biorą udział uczniowie klas: 1a, 1b,1c,1d.

           

          MALI ODKRYWCY

          innowacja z zakresu edukacji wczesnoszkolnej - przyrodniczej

          cel główny: uczniowie wykonują eksperymenty chemiczne, fizyczne i pryrodnicze, uczą się obserwacji i wyciągania wniosków

          prowadząca: Emilia Paszko

          realizacja: rok szkolny 2022/23

          W innowacji biorą udział uczniowie klasy 1b.


          PROGRAMOWANIE Z LEGO EDUCATION WEDO 2.0 ROBOTYKA

          innowacja z zakresu edukacji informatycznej i matematycznej

          cel główny: wyposażenie uczniów w adekwatne umiejętności cyfrowe mające zapobiec ich cyfrowemu wykluczeniu, kształtowanie umiejętności miękkich takich jak: umiejętność logicznego myślenia, wnioskowania, dekompozycji i rozwiązywania problemów zbiorczo zwane myśleniem komputacyjnym, kształtowanie kompetencji matematycznych, przyrodniczych oraz w zakresie technologii i inżynierii (STEAM)

          prowadząca: Katarzyna Gontarz

          realizacja: rok szkolny 2022/23

          W innowacji biorą udział uczniowie klas Ic.

           

          PROGRAMOWANIE Z LEGO

          innowacja z zakresu edukacji informatycznej i matematycznej

          cel główny:

          Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

          prowadząca: Ilona Ochojna

          realizacja: rok szkolny 2022/23

          W innowacji biorą udział uczniowie klas Id.

           

          PROGRAMOWANIE Z LEGO SPIKE ESSENTIAL - ROBOTYKA

          cel główny: Rozwój umiejętności myślenia komputacyjnego, w tym tworzenia i modyfikowania sekwencji, testowania, debugowania i używania pętli. Badanie pojęć naukowych: energii, przekazywania energii i zderzeń. Poznawanie procesu projektowania inżynieryjnego, w tym definiowanie problemu, przeprowadzanie burzy mózgów w poszukiwaniu rozwiązania oraz testowanie i udoskonalanie prototypów.
          prowadząca: Katarzyna Gontarz
          realizacja: rok szkolny 2022/23
          W innowacji biorą udział uczniowie klasa III c.

           

          KODOWANIE I PROGRAMOWANIE Z PHOTONEM - Certyfikowana ścieżka rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych - ROBOTYKA

          cel główny: umiejętność kodowania, zapoznanie się z czterema interfejsami robota - photona, Wdrażanie języka programowania Scratch
          prowadząca: Katarzyna Gontarz
          realizacja: rok szkolny 2022/23
          W innowacji biorą udział uczniowie klasa II c.

           

          BAJKI UCZĄ, BAJKI BAWIĄ, BAJKI HUMOR CI POPRAWIĄ

          innowacja z zakresu edukacji polonistycznej

          cel główny: promowanie wśród dzieci nawyku czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka

          prowadząca: Marta Bażela

          realizacja: 1 marca 2021 - 31 maja 2023

          W innowacji biorą udział uczniowie klasy 2A.